kelahiran yang dinantikan..

Masih saya ingat tarikh 19082008…terlalu indah dan tak saya dan hubby sangka maisarah akan lahir pada tarikh itu…kalau ikut due date saya dijangka bersalin pada 05092008 iaitu tarikh sehari sebelum harijadi hubby saya..mase tau due date 0509 hubby mmg suke coz dekat ngan tarikh lahir…tapi bile tgk sys ah sarat hubby kate cepatlah kuar bb kat dlm ni coz dah tak sabar sangat..sehari sebelum maisarah lahir saya g keje macam biase..tapi mase kat ofis mmg ader lender kuar..saya ingat tu perkara biase. Call hubby and hubby ajak g spital tapi saya kate tak yah dulu lah coz tak rase sakit langsung..then balik ptg t uterus g umah ibu coz dah janji ngan hubby nak g pasar mlm kat area umah ibu coz saya teringin sangat nak minum air tebu. Dalam kol 6 petang g lah pasar malam. Tapi bile dah separuh jln saya kate kat hubby jomlah balik coz terasa macam bb ni kat bawah sangat…pas maghrib hubby ajak g spital. Pas tu ibu call saya mintak tunggu dier balik coz dier nak g spital sekali..lendir makin byk..tapi saya relaks je coz tak sakit lagi…dalam kol 10.00 mlm br g spital coz ibu balik lmbt mase tu…sampai kat spital dalam kol 10.30 mlm..terus doctor check bape bukaan. Mase tu br 2 cm..terus doctor tahan wad..prosedur selesai dalam kol 12.00. mase check bukaan tu mmg airmata saya dah mengalir coz rs sakit sangat mase diaorg check tu…hubby ngan ibu saya pon sedih je tgk saye..pas dah masok wad hubby pon balik umah ngan ibu…tinggal saya sorang..mase kat wad tu tak leh tido lena coz dengar suara bb nangis je..dalam kol 2 saya rs ader air mengalir kat tilam..pas bgtau doctor, doctor check bukaan baru 3 cm..then dalam kol 2.45 saya masuk dalam bilik bersalin.tapi mase tu rs bb tending kuat sangat coz air ketuban saya dah kuar abis doctor kate..terus saya call hubby. Yg best sangat2 hubby sy dapat temankan saya dari saya masuk bilik bersalin sampai anak kami kuar..saya disuntik sejenis ubat yg watkan saya tido je..sampai kol 5.50 saya rs macam ader benda nak kuar…terus hubby panggil doctor&ms tu doctor kate dah 10 cm bukaannye..dah leh bersedia utk meneran..ms tu rs tak larat gak coz kesan ubat tu wat kite ngantok&letih. Ms tu sy dah bgtau kat hubby ngan doctor yg sy dah tak larat tapi doctor kate better teran cepat coz jantung bb dah mule lemah..hubby amik air sejuk sapu kat muke terus segar dan saya terus teran dan akhirnye alhamdulillah bb sy kuar jugak dengan beratnye 2.66kg..hubby memberi satu kucupan di dahi dan mengatakan alhamdulillah anak kite dah lahir...terharu ms tu...dalam kol 7 lbh saya dah leh masuk wad bersama bb..tgk bb terus rs sedih dan indahnya ciptaan Tuhan..
Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

28 MINGGU @ 7 BULAN

sambungan tentang disleksia

at last :)