kuih raye...

sabtu dan ahad lepas ader kelas..so, balik je kelas ari ahad tu terus ajak hubby g beli barang nak wat kuih raye kat kedai bakeri..mmg dah nekad isnin kena gak wat kuih raye..walaupun just yang simple2 tapi kena gak wat coz tahun lepas tak dapat wat satu pon..isnin tu pas maisarah bangun terus antar kat umah ibu dier..pas tu mulelah operasi saya ngan ibu nak wat kuih raye kami..ahad malam settlekan wat popiah simpul ngan hubby..isnin pagi nye wat dulu kuih cornflakes madu..rasenye lebih dari 400 biji saya perlu buat coz ibu ader 3 besan dan saya pon nak bagi ibu yang jage masiarah sekali dan nek wan sebelah umah ibu coz sudi jahitkan baju kurung maisarah..letih gak tapi seronok sapat tengok air tangan sendiri..
pas dah settle tu goreng kan plak kuih popiah simpul..kalau tak goreng semalam tak taulah bile lagi sempat nak goreng coz jumaat petang balik keje nak mule operasi wat kek coklat 5 biji..fuh...
dah settle keje saya, saya bantu ibu pula wat kuih dam..yang ni pon makan mase yang lame nak masak..nasib baik dah biase wat so senang nak budget bape lame mase nak masak...akhirnya siap jugak kuih kami..dan inilah hasilnya...
sape2 nak rase kenalah datang umah ibu saya ye nanti..hehe

Ulasan

Mummy_Sofea berkata…
ha atul ni da bt kuih raya...pandaila 2...lehla ajar dilla plak pasni
hehe...takdelah pandai sangat..dilla balik terengganu bile?nak tak cube wat kek coklat?simple punye tapi bagi email dilla...

Catatan popular daripada blog ini

28 MINGGU @ 7 BULAN

sambungan tentang disleksia

at last :)