tag dari dilla....

erm....kali ni mak nak jawab tag yang diterima dari dilla aka mummy sofea...menarik je nak jawab tag ni...tapi mak cube jawab dengan ayat yang terbaik lah ye..hehe...


1) first time jumpa your hubby bila dan kat mana?
erm..actually mr hubby adalah kwn sekolah saya...tapi masa tu dier adalah bf orang lain..tapi masa sekolah mmg dah ‘terberkenan’ kt hubby tapi malas lah kan nak kacau pakwe orang...tapi pas sekolah ader jumpe balik ngan hubby..mase tu saya baru balik dari umah kwn..mase tu pas raye..kami berjumpe tgh jalan..hubby tegur dan mintak no fon..mase tu mmg bagi jelah coz tak leh nak borak panjang mase tu coz saya baru pas muntah coz mengalami migraine yang teruk..

2) love at first sight?
actually tak lah love at first sight..huhu..mase jumpe ngan hubby saya ni masih gf orang lain..tapi saya rase cinta dari mr hubby aderlah cinta yang ikhlas pernah saya jumpa..orang ader gak hasut2 kata hubby ni kedekut lah, tak bestlah kawan ngan dier tapi bile saya kenal takdelah hubby ku begitu..

3) who is he when the first time you meet him
siapa ye mr hubby....mase jumpe dier, dier bekerja ngan ayahnye (ayah mertuaku lah..hehe). ayahnye ader kelas memandu sendiri..kire dier dok ngajar org memandulah...

4) how long it takes for him to ask you out for a date
lame gak lah coz saya kan gf orang..mase tu tak pk pon nak berperasaan ngan hubby coz tgh asyik bercinte ngan bf lame..sebelum dier nak masuk keje sekarang ni dier ader gak ajak teman g shopping barang2 dier nak masuk rekrut..so, just teman sebagai kawan jelah.. tapi bile mr hubby dah balik dari rekrut baru kami kuar same2 coz ader peristiwa yang membuatkan kami jadik rapat..ngee...mase tu mmg dah melayang lah bf lame coz rasenye hubbyku lebih sesuai utk dijadikan teman hidup..kejam tak?to my hubby sori ye ungkit kisah lame tapi sayang lebih tau saya macam mane kan...

5) first place dating?
dating ye...g makan kat kedai burger yang popular kat wangsa maju..erm..dalam mase yg same ader kes lain yg terjadik plak..huhu..tak mau ingat dah...pas tu kami terus jadik rapat..takde pon tarikh special declare couple..leh ke?leh lah...

6) how he proposed?
erm..mase tu mr hubby join g pahang coz abg saya bertunang..maybe dier seronok kot tgk majlis macam tu..balik tu mase dalam bilik ramai2 bukak hantaran dier terus bgtau kat ayah yang dier nak kawin ngan saya..wah..teruja nye..mase tu bulan februari..bulan march terus dtg rombongan merisik..huhu..

7) special date with your hubb
31.03.2007 – merisik

14.07.2007 – bertunang

10.11.2007 – bernikah

11.11.2007 – bersanding

19.08.2008 - jadik mak dan ayah

8) changes that he ask you to do?
ape ye...dulu aderlah..mase sebelum kawin..saya ni panas sikit..sikit2 je nak mengamuk..mase tunang pon tak leh kawal marah ni..hubby kate kena praktis kurangkan baran tu nnti anak2 takot plak..alhamdulillah sekarang ni dapat lah kurangkan panas ni..ngan maisarah pon saya jadik kalah..huhu..

9) what is about him that you love so much
erm..best soalan ni..saya sayangkan mr hubby coz hubby saya aderlah seoarang suami dan ayah yang bagus di mata saya..di mata orang lain nak kate ape katalah..saya lebih mengenali hubby saya..dia akan cuba wat yang terbaik untuk keluarganya..even dier terlalu bz ngan kejenye tapi masih ader mase nak menuntut ilmu yang boleh digunakan untuk mengajar masiarah akan datang..terharu sangat...

10) what is about him that you wish he would change?
so far takde ape kot coz saya betul puas hati ngan ape yang dikurniakan kepadanya..rasenye setakat ni saya puas hati terhadap mr hubby..

11) you will lose your mind and crack your head when he...
tengah bersedih atau mempunyai masalah coz bile dier ader prob dier jadik tak hepi..so sebagai isteri I will try to solve his problem...

12) you will smile through your eyes for the whole day when he...
bila hubby seronok dan ceria dan apabila dier bergurau ngan kami..yang paling best kalau pagi2 dier pegang tangan saya bila dalam keta dan mengatakan ayat yang manis2..so sweet...

13) complete below sentences, “My love towards my hubby is as big as..
susah nak dikata..yang saya tau dulu, kini dan selamanya cinta sayang terhadap sayang takkan berubah walau sedikit pun...sayang bersyukur dapat hidup bersama sayang...thank you sayang coz menjadi suami kepada saya dan ayah kepada anak2 kita...love u so much...

ni antara gambar mase ku di hari bersejarah...


so pas ni kepada followers atul silalah wat ni..takde paksaan tau...










Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

28 MINGGU @ 7 BULAN

sambungan tentang disleksia

at last :)