entry khas ttg en suami...


nape saye sibuk wat entry khas pasal suami saya ni..sibuk je kan..mane lah ader org nk tau..takpelah..ni blog saya so suka hati saya nak tulis apa pon..janji apa yang saya tulis ni akan wat hati saya gembira..erm..saya suke nak citekan ttg kerja dan kesibukan suami saya...hehe..sayang kalau terbaca blog saya jgn marah ye..saya sayang kat sayang sebab tu saya tulis pasal sayang..

dulu masa saya kenal en hubby dia keje ngan ayah mertuaku...ayah mertuaku mengajar orang bawak keta..so, ramailah kenalan en hubby bila mengajar orang termasuklah girl ok..hehe..tak jeles pon..huhu..tapi tak lame kenal en hubby dapat offer menjadi pembantu penguatkuasa di Dewan Bandaraya Kuala Lumpur..mase tu dia dapat gak offer jadik pemandu bas rapidKL..huhu..mase tu dia ingat nk terima DBKL coz takot tak termampu nak bawak bas..en hubby ku ini ada banyak lesen..tu yang dapat offer jadik pemandu bas..huhu..

hubungan terhenti seketika ketika en hubby training sbg pembantu penguatkuasa..macam2 yang terjadi..tapi aku dah lupekan pon..mase en hubby abis training kami jadik rapat balik..tu sebab leh terapat ngan dia..hehe..tak maul ah cite ttg perkenalan kami over2 nnti org termuntah plak baca entry saya ni..hehe..

mase en hubby ajak saya kawin saya tahu dia bekerja secara KONTRAK sebagai pembantu penguatkuasa..tapi mase tu saya tak kisah sangat coz mungkin ini yang dikatakan jodoh kot...huhu..tapi mase tu saya tak terfikir pon pasal status nya kerana paling penting kami disatukan kerana perkahwinan bukan hanya penyatuan dua hati..tapi perkahwinan juga adalah salah satu cara kita menyelamatkan ibu bapa kita..bila kita dah berhubungan dengan seseorang kita kena jage maruah ibu bapa kita juga kerana ayah ngan ibu tak suke kami ikat secara lama2..mmg bagus sebenarnya saranan ibu ngan ayah..sekurang2nya orang nak mengata pon kurang..biasalah kan dok umah flat ni..

hubby ada juga kate saya dulu sombong..mane tak sombong..dalam family kami mmg ayah dan ibu takkan benarkan kami ke rumah bakal mertua atau menyibuk di majlis keluarga bakal suami kerana tak manis kate mereka..bila dh kawin ni saya sedar ayah ngan ibu wat yang terbaik utk kami..bila nak cakap pasal sedia tak sedia utk berkahwin ni kami rase terpulang kepada individu itu sendiri..hubby penah kate kat saya dulu kalau nk pk tak sedia, sampai tua pon tak sedia..bagi saya hanya org yang berani sahaja akan menayhut cabaran utk berumahtangga..

sambung pasal hubby saya.. bila kami berkahwin saya pon baru je keje gomen.tu pon tak tetap lagi tapi kami percaya rezeki di tangan Tuhan..tapi bila saya hampir melahirkan maisarah hubby dapat offer tetap...alhamdulillah..mase saya dalam pantang hubby bgtau yang dia dapat duit pampasan sempena keje kontrak..syukur pada Tuhan..dan yang paling best pas saya bersalinkan marissa hubby dah lulus semua exam dan saya telah pon ditetapkan..syukur sangat2..tak lame lagi hubby kate akan keluar surat memberitahu dia bekerja secara tetap..

kadang2 ada juga mulut2 yg tak berapa baik yang mengata tentang kerja hubby saya..takde mase depanlah, gaji keciklah dan macam2 lah..saya selalu berada di belakang hubby saya..saya tau hubby sedih bila ada org berkata begitu saya juga bersyukur pada Tuhan kerana saya bukanlah seorang isteri yang meminta2..kami juga akan memakai apa sahaja yang kami rase mampu..tapi pesanan saya kepada orang yang selalu memandang rendah kepada kami Tuhan Maha Kaya, Maha Mendengar, Maha Mengetahui..alhamdulillah walaupun gaji kami kecil tapi sekurang2 nya kami telah mempunyai sebuah keluarga yang bahagia dan kami telah mempunyai sedikit harta utk anak2 kami..saya percaya semua ini adalah kerana rezeki kami dan anak2 kami...

Ulasan

Iela Fazielah berkata…
biar ape org nak ckp.. yg penting kita bahagia n suami sygkan kita...
Iela Fazielah berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Mama Damia berkata…
jgn hirau org ckp atul..eja pn dh lali org dok ckp2 psl kitaorg..jnji bahagia..kita susah pn tk minta tlg diaorg..
eja: betullah tu..kami pon wat pekak telinga je..janji kami tak mintak mkn ngan org..

Catatan popular daripada blog ini

28 MINGGU @ 7 BULAN

sambungan tentang disleksia

at last :)