kesedihan yg teramat sangat...

arini mood saya tak berapa best..nape tak best ye?tak best coz disebabkan mulut2 orang yang sentiasa jahat mulut...takpelah..saya doakan semoga orang yang jahat2 mulut ni diberikan petunjuk...sekarang ni macam2 jadik kat mereka pon mereka masih tak perasan...

nk kate saya ni tak mampu utk mebayar harga bulanan sebiji kereta?ish2...buruk sangat hinaan tu...dah hina tapi leh kate kami ni banyak duit sebab tu leh cakap besar?pelik kan..kalau saya tak mampu org yang bercakap itu seribu kali pon tak mampu coz saya tau nak makan pon mereka tak lepas..macam mane lah leh kate macam tu kan..saya ni bersyukur sangat pada Tuhan coz setakat ni kami sekeluarga belum lagi mati tak makan..kalau kami tak mampu kami takdelah beli umah baru..uish..umah baru punye cite nnti saya story..kami juge setakat ni tambah lagi ahli keluarga dan kami tak rase orang baru itu suatu bebanan untuk kami..kami setahun sekali atau dua kali mesti g holiday..road taz kami pon setakat ni sentiasa kami hidupkan..kami juge masih mampu menyimpan untuk kami dan anak2 kami..kami juge mampu buat pelbagai hutang di bank...anak2 kami pon dpt rse gak pakai baju yang berjenama sedikit..macam mane orang2 mulut jahat ni leh kate kami tak mampu...

just nk bagitau yang kami ni bukan tak mampu tapi keperluan kami lebih kepada anak2 dan keluarga kami..nk tambah harta kami tengok dulu keperluan kami..setakat ni kami tak fikir lagi nak menambah kereta..target tu mmg ader tapi bukan lah kereta yang dimaksudkan itu...target kami aderlah kereta yang boleh membawa muatan yang ramai sikit..kereta apakah itu?nntilah kalau dah sedia baru saya bagitau..skrg ni saya dan hubby masih adjust2 kewangan kami..orang kate kami ni berlagak sebab banyak duit ye..KAT SINI DENGAN KASARNYE AKU NK BGTAU YANG SEGALA KESENANGAN KAMI SEKELUARGA KAMI CARIK DAN USAHA SAME2..AKU TAK PENAH BERKIRE NGAN HUBBY AKU DAN HUBBY AKU PON TAK PERNAH BERKIRE NGAN AKU...sebab tu saya leh banyak duit..kadang2 saya pon pelik mane datangnye duit itu semua tapi tulah betul kan orang kate bile kite bantu suami dengan ikhlas Tuhan akan bantu kite..semua ni kami percaya rezeki anak2..

mule2 semlm plak saya terpening sikitlah sape nak jage anak2 saya bila saya g kelas..tak sangka ramai plak yang offer nk jage anak2 saya..tapi takpe..hubby kate selagi dier leh mintak cuti dier kan jage anak2 kami sendiri..kalau dah terdesak sanagt kami akan hantarke umah pengasuh mereka atau akn di take over oleh kawan2 baik saya..tq semua kerana memahami masalah kawan kamu ni..juge kepada adik saya..mesti ramai yang tertanya sebelum ni sape jage?kami hantar ke rumah ibu saya tapi disebabkan ingin memberikan ibu saya berehat dan beribadat kami perlu carik alternatif lain lagipon hubby kate mereka anak2 kite..biar ssh macam mane pon kite jagelah sendiri..tq sayang...

lagi satu just saya nak mereka tau saya selama ni belajar tinggi2 bukan nak berlagak tapi saya berusaha bersama en suami untuk mengubah hidup kami..kami yang bertungkus lumus mengorbankan masa dan kewangan kami untuk mengubah hidup kami..bukan senang ye nk lajar tapi sebab keinginan dan sokongan dari suami dan anak2 wat saya kuat nak lajar..

akhir sekali nasihat saya untuk anda2 yang belum insafkan mulut anda sila baca ni ye..sentiasa bersyukur ngan apa yang telah Tuhan berikan dan sentiasa berdoa kepadaNya berikan rezeki yang terbaik untuk diri sendiri bukannye cemburu ngan kekayaan orang lain..mencari harta dengan usaha sendiri lebih baik dari mengharap pertolongan dan pemberian orang lain...saya takkan jeles ngan apa yang kamu dapat kerana saya bukanlah seorang yang gilekan harta orang lain...sekian terima kasih..

Ulasan

Rizziela berkata…
Ya betul...usaha itu tangga kejayaan...jangan dengki mendengki sesama kita...rugi tau
Mama Ayra Ariana berkata…
Pedulikan apa org ckp... yg penting kita tahu kemampuan kita.... :D

Catatan popular daripada blog ini

28 MINGGU @ 7 BULAN

sambungan tentang disleksia

at last :)