kehidupan sebagai seorang isteri,mak kepada 3 budak comel,anak,pelajar,menantu,pekerja dan peniaga...

fuh.....tajuk mcm dasyat kan tapi takdelah dasyat mane pon...huhu...ada yg berminat nak share ngan sy mcm mane cara saya membahagikan mase menjadi seperti semua di atas...huhu...kalau ikutkan mmg tak cukup mase saya...yelah mane nak masak,mane nk study mane nak wat mane nak wat ini...ade gak yg tanye sempat ke layan suami?Jwpannye sempat sangat2...hehe...

jangan nak banyak mengarut sangatlah kan...ok ape yg saya boleh katakan dalam hidup ni kita kena berpegang pada kita empat prinsip iaitu doa,ikhlas,sabar dan share..dalam rumahtangga pon ada tiga benda ni insyaallah pasti bahagia sampai bile2:)

kalau orang tanya saya bila saya study dan bila mase saya wat assg?Ni jawapan saya bila anak2 dah tido saya study dan bila waktu rehat di ofis saya akan buat assg sebab tu sekarang ni kalau ari jumaat saya jarang keluar coz saya akan gunakan masa rehat itu utk diri saya sendiri...tapi prinsip saya no assg or study pada waktu bekerja coz gaji kita dibayar utk buat kerja dan bukan utk belajar...

orang tanye pulak bila saya siapkan tempahan orang...ni jaapan saya bila balik keje kami siapkan anak dan bagi mereka makan dulu lepas tu bila mereka leka dengan aktiviti mereka,kami akan ambil giliran menyiapkan tempahan..biasenye kami hadkan waktu sehingga jam 12 mlm sahaja coz mau peluk2 ngan anak2 sebelum mereka tido...

orang tanya pulak bila kami menjalankan tanggungjaab sbg seorang anak?Yang itu kami lakukan pada hujung minggu tapi tulah saya masih tak dapat menjadi menantu yg bagus lg coz tak kerap menjenguk ayah mertua sy...yelah kadang ada kelaslah,kuar bawak anak2 g jalanlah...tapi kalau sempat mmg kami akan jenguk ayah..kpd ayah mertuaku maafkan menantumu ini:)kepada ibu sy pon sy mohon maaf coz jarang ke rumahmu tapi ibu faham keadaan kami....

tanggungjaab sebagai seorang isteri pula biarlah kami berdua je yg tau...huhu...tapi tu lah yang penting walaupun depan anak2 kita jangan segan tunjukkan kasih syg coz nanti mereka pon automatik jadik penyayang gak...hehe...tpi jgn tunjukkan adegan yg xpatutbdepan anak2 ye...

sebagai seorang mak pula bila ada mase luang mmg semuanye utk mereka..dalam kamus hidup saya tiada istilah tido siang...tido malam pon kena catu...huhu...tapi bila tengok anak2 automatik jadik relaks dan cool je...sebagai seorang pekerja pula saya amalkan datang ofis on time,no hilang2 tanpa kabar berita,dan sbgnya...oklah waktu rehat nk abis ni...chow dulu....


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

28 MINGGU @ 7 BULAN

sambungan tentang disleksia

at last :)