yang teristimewa dan tersayang...

yang teristimewa dan tersayang...

Selasa, 18 Mei 2010

stress ke??????

                    erm..berhabuk dah blog mak ni...tapi diam2 terus nak cite pasal stress..pasal perkembangan anak2 mak nnti mak update kan ye..mak dah bape ari ni asyik sakitn pale je..pas tu sabtu ahad lepas perut mak sakit..rasenye gastrik coz bile dah mule kelas semua penyakit dtg lah..hehe..malam tadi pas ayah balik kelas ayah bawak mak g klinik ketemu doktor hisham..mak rase mak migrain tapi bile borak2 ngan doktor baru tau yg mak sedang stress dan tension..biaselah kan org baru nak lajar hidup...hehe..doktor kate byk faktor leh wat mak sakit..antaranye, kelas, keje, anak2, dsbnye..tapi doktor kate bile kite hepi pon leh jadik semua tu...huhu..
                    bile dah borak2 bersama doktor dan hubby semalam aderlah lega sikit..nasihat2 yg doktor bagi mmg boleh dipakai..mulai sekarang mak kena selesakan diri..doktor kate kalau keje ingat keje jgn ingat sangat kat anak coz anak dah ader orang jage..mak ni jenis setiap saat terfikir kan anak..mak bukan ape mak cume risaukan kakak wat adik dan mak rase adik meragam..tapi bile balik je dr keje atau kelas sape2 yg jage anak2 mak kate anak2 mak ok je..cume kadang2 je kakak tak leh tgk adik dok diam..mak kena percaya ngan orang yg menjage anak2 mak...
                  mak rase semua mak di dunia ni macam mak..ayah selalu kate ngan mak jgn terlalu risau coz anak2 kite sihat..maybe sebab adik kecik lagi..nnti adik dah 4 bulan ke atas baru mak lega..lagi satu pesan doktor kat mak jgn tension ngan ape yg org cakap tentang kite..kite buat bodoh je..yg tu mak akui lah..mak kadang2 tension gak coz tak dapat nak fully bf adik..mak masih rase bersalah kat adik..ayah kate kite bukan sengaja..don't think about it too much....bile terlalu pk ni lah jadiknye..mak yang sakit..sedih...
                mak bukan pentingkan diri mak tapi mak terpakse sayang...mak kalau leh nak bagi yg terbaik untuk anak2 mak tapi tetap tak berjaya jugak..nak wat macam mane..ape pon kasih sayang mak kat anak2 mak tak terkate banyaknye..mak sayang kalian berdua..kamu dan ayah lah harta mak kat dunia ni..