yang teristimewa dan tersayang...

yang teristimewa dan tersayang...

Isnin, 1 Oktober 2012

luahan hati seorang isteri:(

awal bulan november ni genap perkahwinan kami 5 tahun...kenapa tajuk sy macam tak hepi ye...saya sedang bahagia dan gembira di sisi keluarga kecil saya cuma sekarang ni saya sedang bersedih...seblum nk taip entri ni pon saya dah mengalirkan airmata apatah lagi apabila saya menaip entri ni...

selama 5 tahun kami berkahwin akhirnya keluar jugak dari mulut en suami saya saya tahu selama kita kawin masih ada yang tidak boleh terima saya sebagai suami sayang...oh sayangku isterimu ini tetap terima sayang seadanya...saya juga perasan tapi sebagai isteri sy tetap akan menyokong suami saya..takpelah sayang one day Allah akan bagi balasan kepada mereka..ada juga yang dh terima balasan tapi masih tidak sedar..

apa yang saya boleh katakan di sini terima lah hakikat  EN MOHAMAD FIKRI BIN ANUAR telah diciptakan untuk saya. no more past punye cerita. apa kamu rasa kalau saya wat suami kamu macam kamu wat suami saya. juga apa kamu rasa kalau sy wat bakal suami kamu macam kamu wat suami saya. plz sangat2 kami ada perasaan. kalau tak boleh terima suami saya plz jangan terima anak2 saya coz dia adalah suami dan ayah yang terbaik untuk kami sekeluarga.

entri ni saya tulis agar orang yang suka sangat mengecilkan hati kami bukak sikit mata dan lihat diri sendiri yang belum cukup sempurna untuk mengadili org lain. bukan kami tak nak balas tapi kami amik keputusan untuk diam dan lihat. kami tak nak orang kata kami ni bermulut jahat coz kami tak buat pon orang kata kami yang buat. bila org siap pesan lihat diri dulu br leh kutuk org lain membuatkan ati ni makin panas tapi tu lah saya percaya Allah Maha Mengetahui apa yang kami lakukan dan apa yang terbaik untuk kami. kat sini saya just nak tau kenapa masih tak boleh terima dia dalam hidup saya. nak kata suami saya ni tak jaga saya cukup makan pakai saya dia sediakan. saya rasa takde pon dia pegi ketuk umah sapa2 mintak duit nak beli beras. nak kata dia dera saya mmg takde secebis luka pon dia lakukan.

nak kata anak2 saya tak cukup makan pakai saya rasa lebih kot dapat dia sediakan. nak kata anak2 saya didera takde plak kesan lebam2 di badan anak2 saya. nak kata suami saya mendera saya melakukan tugas rumah. silap banyak lah cakap mcm tu coz kat umah hal anak2 dari a-z semua dia yang buat. masak pon kadang dia yang buat. apa yang saya nak wat kat umah pon sy tak tau coz semua keje umah dia yang wat.saya rasa kamu yg tak suke suami sy pon tak dpt layanan macam yang saya dapat. cukup2lah nak buat ati suami saya terasa. kalau rasa nak buat tu untuk tujuan lihat rumahtangga kami porak peranda mungkin kamu semua silap banyak coz bila wat mcm ni kami makin rapat coz dalam hubungan kami menitik beratkan luahan perasaan dan jangan dipendam. bila wat mcm ni kami jadik makin rapat dan bahagia.

kalau kamu kata mulut suami saya jahat takde plak ipar2 yang baru kata suami saya begitu. saya ni kawin ngan org uniform tapi suami saya takdelah kasar bahasanya. oh cukup sampai sini harap pas ni kami ni org nilai dengan pandangan yang baik dan bukannya bila nampak kami wat kami macam tak wujud. tentang perubahan saya sekarang ni tolong jangan kata suami saya paksa saya coz apa yang saya lakukan sekarang ni hanya untuk mengurangkan dosa yang perlu suami saya pikul di samping menambahkan pahala yang saya tak tau berapa banyaknye. suami saya hanya menyokong apa yang saya lakukan sekarang ni.

kepada en suami saya mohon maaf bagi pihak mereka. biar org pandang kita hina, miskin tapi hanya kita yang tahu apa yang kita ada dalam hidup kita sekarang ni...Allah sentiasa berada bersama insan2 yang teraniaya:)