yang teristimewa dan tersayang...

yang teristimewa dan tersayang...

Isnin, 27 September 2010

dugaan yang tak pernah putus...

pukul 5.30 ptg hujan lebat kat luar..mak masih berada di ofis..ayah pon masih di ofis..biasenye waktu macam ni mak dah ader kat rumah bersama suami dan anak2 mak..rindunye mak pada kamu semua..mak tak boleh nak balik lagi coz mak ngan ayah naik motor utk ke tmpt kerja.

mak baru leh menarik nafas lega sikit coz adik dah mule sihat..mak kena jage adik betul2 pas ni..dah seminggu adik batuk dan selsema..sampai kahak adik pon banyak..jumaat lepas mak ngan ayah bawak adik jumpe doc hisham..doc kegemaran kite sekeluarga..dari kakak dlm perut kami dah kenal ngan doc hisham..berbalik pada cerita mak..doc tak nak adik amik antibiotik awal2..adik kecik lagi..doc suggest adik diberikan nebulizer..utk pertama kali doc buat..tapi doc cakap dier tak dapat nk samb coz dier nk ke penang..dier mintak doc di wangsa maju buatkan..nasib baik dpt doc zaireen..dier aderlah doc yg ok..mule2 kami diarahkan adik kena wat 3 hari berturut2 iaitu dua kali sehari..nasib baik ayah cuti..dapatlah ayah yang bawak..kalau tak, mak lah yg kena bawak anak mak..alhamdulillah setelah 4 kali amik adik dah nampak kan surut..doc kate tak yah buat just continue ngan ubat yg diberi..alhamdulillah..lega mak ngan ayah..

bile kakak tgk adik kena macam tu dier jadik takot..huhu..adik plak pas dah elok sikit dier dah mule tunjukkan bakat barunye..alhamdulillah adik dah mule merangkak setapak dua..lega nye mak tgk..kire adik lebih cepat dari kakak lah..tapi harap adik cepatlah jalan..kakak plak sekarang macam2 dier dah pandai..kakak pandai a-z, baca doa makan dan boleh baca al-fatihah..kalau dalam keta kakak akan berzikir dan baca al-fatihah..seronok tgk kakak dah pandai macam2..

sekian dulu cite mak ttg anak2 mak..jap lagi ayah nak sampai dah..bye...

Rabu, 22 September 2010

cite sepanjang aidilfitri - part 2

             tak tau nak mule macam mane dan nak cite ape sangat..balik dari cameron mak g umah mak sedara mak..tu pon dapat satu umah je..setelah berhari2 beraya akhirnya dapat gak mak beraya kat keluaraga sebelah mak plak..erm..makcik mak kate dier ingat kami dtg raye pertama coz dier dah masak byk2..nk wat macam mane kan..disebabkan mase kami tak sempat ke sana..at last raye kelima baru dpt g..takpelah lagipon makcik mak wat mee bandung..sedap bangat..balik dr cameron mak rehat kat umah sendiri..mmg lega rasenye..ayah pon kate penat btl..ingatnye khamis cuti hari malaysia mak dapatlah bersantai bersama ayah ngan puteri2 mak tapi ader lagi umah nak kena g..dari tengahari mak ikut je ayah ajak g umah makcik2 dier..balik ptg tu mak berkejar nak ke umah ibu yg menjaga anak2 mak..mak kate kat ayah penat macam mane pon mak tetap nk g umah ibu anak2 coz dah janji nak dtg...dier pon dah penat memasak walaupun berpuasa..macam2 sajian disajikan kepada kami...malam tu plak mak join family ayah g makan kat pizza hut...
              tapi malam tu mak tak bawak anak2 mak coz semua anak2 mak dah tertido..ingin diulangi di sini mak bukan tak nak bawak ye anak2 mak atau saje2 nak tidokan mereka tapi anak2 mak pon tau erti penat..mak bukan macam "org2 lain" yang tinggalkan anak semata-mata nak berenjoy ngan laki dan keluarga yg lain...balik malam tu mak rase letih yang teramat sangat..nasib baik mak kuar tu acu dan ibu sudi jage anak2 mak...pagi jumaat tu mak dah mule keje...pagi tu mmg terlewatlah dtg opis..huhu..mak ni ssh nak tgk dtg opis lewat..setahun tak sekali lah..
              sabtu tu mak rehat kat umah wan sementara menunggu ayah balik keje..ayah balik keje terus ayah ajak ke kuarters hkl coz g open house umah abg sepupu mak..umah kedua mak dapat beraya di sebelah mak..sedih kan?mmg sedih..mak pon banyak sedara tapi nak wat macam mane coz org tak nampak sedara mak..sambung balik cite mak..dari hkl tu kami ke putrajaya coz mak dah janji ngan kwn2 baik mak sejak kecil nak lepak bersama di umah fariza...kami lepak sampai malam..malam tu plak adik selsema tu yg balik tu terus rehat...ahad lepak umah wan lagi coz malam tu adek plak lanje kami mkn kfc dan pizza...mmg gantung periuk mak raye ni...
            sekianlah cite raye mak..mak malas lah nak cite pasal raye tahun ni lagi coz raye mak tahun ni mmg tak bermakna langsung...mak tak sabar menunggu tahun depan coz mak nak cuti lame dan nak beraya di sebelah mak puas2...tahun depan giliran umah mak..mak pastikan mak dapat lepak bersama keluarga mak puas2..bkn senang kawin ngan org dekat2..

Isnin, 20 September 2010

cite sepanjang aidilfitri - part 1

             selamat hari raya aidilfitri kepada semua pembaca..lambat sgt nak wish kan..takpelah..lagipon kite masih di dalam bulan syawal kan..mak nak mintak maaf byk2 kalau mak ader tersilap kata terkasar bahasa...ape perasaan mak raye tahun ni ye..raye tahun ni aderlah raye yang paling tak best yg mak penah rase selama mak hidup..nape mak kate begitu ye..yg tu mak tak leh lah cite kat sini...sensitif tu..hanya kwn baik mak mama natt yang tau..thanks to natt coz share mslh ngan atul...mak pastikan tahun depan raye mak akan lebih bermakna...nasib baik puteri2 mak ader..sekurang2nya terubat gak rs di hati ni...yang lagi tak best aderlah mak tak dapat amik gambar mak bersama ayah ngan anak2..benci betul tau coz ni semua coz mak tak ader mase..nape takde mase coz layan perangai org2 yg memenatkan mak..tahun depan no more ok...
                 raye ketiga mak bertolak ke cameron highlands bersama ngan family sebelah mak..mak rase seronok mase tu coz tercapai gak hajat mak nak bawak anak2 mak ke cameron highlands..kami menginap di carnation apartments..kami g tiga kereta ke sana..kat san mmg mak lepas dendam lah makan strawberi..mmg syok tapi tak dapat beli banyak barang coz mase suntuk..lagipon kat sane musim hujan plak..ni antara gambar yg sempat diambil...

 kesemua ni buah hati mak...

 one family

tak dapat nak upload banyak2 lah coz banyak sgt..nnti kalau ader ms mak update lagi...oklah mak takde mood nak cite nnti ader mase mak sambung lagi...









Selasa, 7 September 2010

contest nak duit raya



kali ni mak nak join contest duit raya..mane tau kali ni rezeki mak menang kan..kire ok lah tu..rezeki anak2 mak lah kirenye..caranye mudah je

1) jadik follower - DONE
2) entry yang ringkas - DONE
3) letak Banner - DONE
4) letak kan name link - DONE

Jumaat, 3 September 2010

mak yang emosi.....

tajuk mak ni selalu tak best..best ke tak best mak tetap nak conteng kat blog mak ni..ni blog mak so mak leh tulis ape yg mak suke..nape mak emosi..mak emosi coz mak tgh sedih sangat2..nape mak sedih?mak sedih coz mak dah tak larat nak pendam ape yg mak rase..ape mak pendamkan..mak tak leh nak tulis dalam entri ni sangat coz kalau org nye baca akan wat gaduh...
cume ape yg mak leh kate leh tak sape2 tolong jangan nak kaitkan lagi ex bf ayah dalam rumahtangga mak ngan ayah..kalau ayah suke ngan dier dulu nape ayah kawin ngan mak kan..ayah kawin ngan mak coz ayah sayang kat mak sangat2..ayah pon dah tak nak sape2 kaitkan atau cite lagi tentang benda yg dah lepas...lagi satu tolong jangan pandang rendah kat mak ngan ayah..kalau duit kami tak melaut atau membukit pon kami tak kisah coz kami bahagia..kami pon belum mintak makan ngan org lain..kami masih cukup makan, pakaian, dan kami masih boleh bercuti ngan anak2..
bagi mak duit melaut atau membukit kalau tak bahagia dan anak2 tak kenal kite pon nak wat ape..semua tu tak gune..bagi mak bile kebahagiaan itu ada maka wang boleh dicari dengan satu rase yang seronok sekali..mak hanya mintak tolong kat sape2 yg berkenaan tolonglah jangan cemburu ngan ape yang kami ader sekarang..walaupun kami susah tapi kami teramat2 bahagia...