yang teristimewa dan tersayang...

yang teristimewa dan tersayang...

Sabtu, 27 Mac 2010

breastfeeding mak yang nampaknye tak berjaya...

erm..lame dah mak tak bersiaran...huhu...sebenarnye mak masih sedang memperbetulkan emosi mak yang tak menentu...mane perginye ilang semangat mak pon mak tak tahulah..sedih bile mak kenangkan..kat blog lah tempat mak nak curahkan isi hati mak..mak belum sempat nak update ttg kelahiran puteri kedua mak..nur marissa bt mohamad fikri...mak dah taip tapi belum dapat nak publish lagi coz ader benda lain yg lebih penting nak mak ceritakan...mak dah tak tau ape nak wat lagi..ayah sentiasa bagi sokongan kat mak..mak bermasalah ngan bf mak..mase kakak dulu susu sampai melimpah2 kuar waktu2 macam ni..tapi bile turn adik susu sampai dah nak kering..cian kat asik..sekarang ni dier kuat menyusu..tak payah kejutkan..2 jam sekali dier nak susu..kadang tu tak sampai 2 jam dier dah nak susu balik..tapi breast mak tak banyak susu dah..mak macam dah putus harap..ayah kate mak kerap bagi adik susu tapi nape susu mak tak byk..ayah kate peliklah..ayah cube pujuk mak dengan mengatakan mak watlah yang terbaik..bagi susu kat anak setakat yang mak mampu..jangan terlalu pk kan coz nnti kesihatan mak yang tak ok..ayah kate kite usaha dengan makan dan minum benda2 yang leh tambahkan susu..setakat ni adik dapat minum lagi cume mak tak leh wat stok utk adik lagi..ya allah, aku sebagai mak inginkan yang terbaik untuk anakku..setakat ni adik tak pernah menagmuk kalau isap susu..wan kate tu tandanye susu ader lagi..mak picit breast mak pas adik menyusu mmg susu mak kuar lagi..tapi mak rase susu mak sikit coz breast mak tak bengkak pon..huwaaa...mak terlalu sedih sekarang ni..mak akan cube wat yang terbaik untuk adik marissa..semangat mak nak bg adik susu badan melonjak dari mak peknen lagi..mak dah beli pam susu tapi mak akan kecewa kalau tak dapat perah susu untuk adik..mak akan rase berdosa kalau kali ni tak dapat gak bf adik..mak minta maaf kat anak2 mak...

Rabu, 10 Mac 2010

besday ibu yang ke 53...

arini tanggal 10 march 2010 adalah hari jadi ibuku yang ke 53...selamat hari jadi ibu..kami semua sayang ngan ibu sangat2...terima kasih juga alang nak ucapkan coz dah besarkan kami semua jadi insan yang berjaya dalam hidup waaupun tak keje besar..ngee....mmg tak terucap dengan kata2 pengorbanan ibu...banyak sangat..dari alang 12 tahun ibu besarkan kami adik beradik sendirian...kalau diingatkan peristiwa yang lalu memang sedih sangat2..puas dah kite hidup susah..bile teringat cite2 macam ni teringat kat nazz...nasib kite lebih kurang sama kan nazz...tak maulah sedih2 di harijadi ibu ni..oh ya..tak celebrate ke?dah celebrate dah isnin malam aritu coz takot alang bersalin awal..kami tunaikan hajat ibu nak makan di memori corner taman melati..malam tu kami ramai yang makan western..huhu..tapi satu je lagi saya tak buat untuk ibu saya..huhu..tak g beli hadiah lagi coz tgh pk ngan hubby nak belikan apa untuk ibu..petang ni hubby kate kite g beli ye sayang..ibu tak mintak ape2 tapi tak sedaplah tak bg ape2 kan..sabtu ni adik kate kalau tak bersalin lagi dier nak saya masak makanan yang sedap2...huhu..ingat nak belikan kek untuk ibu tapi sape nak makan kek tu nanti ye coz adik beradik kami ni susah sikit nak makan kek..last2 buang jelah jawabnye..lagi tak baik kan..erm..akan difikirkan..tak pon saya watlah kek coklat untuk ibu..ibu suke makan kek coklat..ape2 pon kalau sempat saya update lah ye untuk jamuan kecil sabtu ni...kat bawah ni gambar ibu saya...