yang teristimewa dan tersayang...

yang teristimewa dan tersayang...

Rabu, 28 Julai 2010

contest saya sayang adik


"Contest Saya Sayang Adik Oleh fazilah
mase terjah blog natt ternampak plak contest ni...so, nak join gak..
contest ni dianjurkan oleh fazilah
gambar yang saya nak pertaruhkan adalah gambar ni


NAMA : NUR MAISARAH BT MOHAMAD FIKRI
UMUR : 1 TAHUN 11 BULAN

NAMA: NUR MARISSA BT MOHAMAD FIKRI
UMUR: 4 BULAN

pengalaman / kisah kasih sayang
ni gambar semasa kakak nak cium adiknya. ayah suruh pangku adik tapi dier nak gak cium adik dulu.mase mule2 dapat adik kakak mmg macam kekok coz biasenye dier sorang je dalam family. bile dah seminggu macam tu kakak jadik baik biase je..sekarang ni kalau adik nangis kakak akan cepat2 panggil mak, adik nk susu...kalau nampak air liur adik jatuh kakak akan lapkan. sebelum tu dier akan kate adik buntah...mmg kakak ni seorg kakak yg bagus...

Selasa, 27 Julai 2010

JEMPUTAN MAJLIS ANAK2KU...


Kepada semua pembaca blog saya, dengan sukacitanya saya ingin menjemput untuk memeriahkan lagi majlis harijadi puteri sulungku nur maisarah serta majlis kesyukuran sempena kelahiran puteri keduaku nur marissa serta anak buah sulungku ummi nadhirah bt Muhammad firdaus..majlis akan diadakan pada 31 julai (sabtu ) jam 3.00 hingga 6.00 ptg…tema kami merah tapi kalau tak nak pakai warna merah pon takpe..janji datang..semoga kehadiran kalian akan membuatkan majlis kami bertambah meriah..menu kami laksa, mihun goring, pulut kuning serta rendang daging, satay, nasi impit, dadih, kuih manis, kuih karipap, nugget, isi ketam, hotdog, buah tembikai merah dan kuning, cupcakes serta kek coklat..pertambahan makanan yang lain akan diberitahu kemudian…terima kasih atas kehadiran kawan2 semua...

Isnin, 19 Julai 2010

persiapan majlis 2

Arini mak nak story sambungan ttg persiapan majlis anak2 mak nanti..setakat ni goodies utk kanak2 mak dah beli semua…tinggal tgh pk ape nak bg pada dewasa plak..semalam kami bincang nak bg muffin ngan air kotak..muffin tu mak nak wat sendiri..harapnye jadiklah..ayah akan tolong mak nnti..untuk kanak2 rasenye dah cukup kot coz banyak dah mak beli..untuk makanan kami rase macam tak cukup…so, semalam dah discuss ngan ayah dan pakngah kami akan tambah kuih karipap ngan seri muka..roti jalan tak jadik…wan plak akan wat pulut kuning ngan rendang daging…kire kuantiti sikit2 tapi jenis mmg banyak..sekarang ni mak ingat nak wat bubur manis tapi ayah kate tak yahlah kot coz dah banyak…khemah mak dah tempah kat keramat..so, nnti tu atuk akan uruskan..sabtu pagi khemah akan dipasang dan malam tu akan dibuka balik..kire oklah tu…
sabtu lepas mak dah mule beli semua barang2 kering..minggu ni mak sambung g beli lagi..shopping dan terus shopping..belon acu dah aderkan warna merah, putih dan hitam...baju mak ingat jumaat ni mak nak g beli untuk semua...banyak lagi keje ye..jumaat ni mak terpakse g carik tu smeua di jalan TAR...harapnye ape yg dicari dapatlah jumpe...

Isnin, 5 Julai 2010

persiapan majlis 1

persiapan besday untuk anak2 mak perlu dibuat..semalam mak lepak kat umah wan dah wat perbincangan untuk menu sempena majlis tu nnti..mak nk tanye pendapat kawan2 mak kalau leh lah kan..cukup ke makanan yg mak nak wat ni..menunya:



1. laksa

2. meehun goring

3. satay ayam dan daging

4. roti jala

5. dadih

6. cupcakes

7. nugget

8. isi ketam (ala2 nuget)

9. hotdog

10. bubur jagung (ni masih dlm proses mencari org nk wat)

11. air sarsi

12. buah tembikai


mak risau kalau tak cukup..mak wat utk 200-300 orang makan..rasenye cukup kot..untuk goodies dewasa maksu berhajat nak bg pulut kuning ngan rendang daging..untuk kanak-kanak mak masih blm pk lagi..tapi dah beli satu biskut utk diberi..so, tunggu....belon dah ader, kad dah mule edar..khemah dah tempah, jurufoto sudah ditempah kat zaza...rase tak sabar menunggu hari majlis...ape lagi yg tak cukup ye...