Catatan

sambungan tentang disleksia

Hai semua..moh le kite sambung ttg dhiya anak istimewa kami..bile dapat tahu dhiya ade disleksia tu mak nk nangis tapi tahan..tapi bila dhiya mula buat perangai automatik airmata mak mengalir..bila tengok dia balik dari sekolah mak rasa macam mak jahat atau tak patut antar dhiya ke PDM.tapi en suami kata takkan nak letak dhiya kat umah xpayah sekolah kan dia.lagi lah mak nangis.pesan en suami kita kena sama2 untuk dhiya.
Dalam hati mak berkata mungkin dh tiba masanya mak ngan ayah berpenat coz selama ni Allah dah beri kami waktu rehat yang lebih..dari anak pertama sampai lah dhiya kami dah puas tido. Anak2 pon xpenah ngamuk2 lbh2 sgt..puas dah tengok anak2 lain naik pentas..utk dhiya xpe..just hadiah dr mak ayah je ye..this is the time that anak2 lbh penting dr segala2nya. Mak ngan ayah perlu focus lebih lepas ni pada anak2 especially dhiya. Pada anak mak ayah NUR MARDHIYAH BT MOHAMAD FIKRI, kami syg dhiya.kakak2 ngan abg pon syg dhiya. Insyaallah kite semua akan same2 jage dhiya…




DISLEKSIA

Imej
Assalamualaikum dan selamat pagi… Anak keempat mak baru disahkan disleksia..Dhiya berumur 6 thn.org tanye mak mcm mane blh detect..bermula dr mak dinaikkan pangkat. Mak berpindah ke ofis baru. Kebetulan seorang dr anak buah mak mempunyai disleksia. Mak tengok dia mak terus teringat dhiya. Hati mak kuat mengatakan dhiya ade tanda-tanda mcm anak buah mak kat opis tu..lebih menguatkan bila mak tengok dah akhir tahun Dhiya masih tak boleh kenal huruf abc..nombor setakat ni Alhamdulillah. Tapi selepas no 11 memang dia akan tulis terbalik. No 12 jadik 21 dan seterusnya dan dhiya pon kalua kita tunjuk no 12 dia akan baca nombor 2 dan kemudian 1.

Dhiya juga seorang anak yang kuat mengamuk dan sangat sensitif. kalau orang tengok dia akan kate dia manja atau mengada-ngada tapi hakikatnya kami sebai mak ayah sedang diuji.
Dhiya pon sometimes akan cakap terbalik. Mulanya ingat normal coz kakak2 ngan abg memang suka gelakkan adik mereka. Tapi bila betulkan tetap dia akan sebut yang sama jugak. So, …

COME BACK UTK STORY TENTANG ANAK2

Insyaallah tajuk kat atas menunjukkan mak akan wat come back pd yg merindui..hehe..sebenarnya mak lebih pada nk update dan share cerita ttg anak2 mak specially dhiya..nanti mak update jap lg ye utk pengenalan tentang NUR MARDHIYAH:)

LAMA DAH TAK BERCERITA...

Imej
WELCOME BACK ATUL!!!!!HEHE...lama dah tak bercerita kat blog..banyak perkara terjadi...anak2 pon semua dah besar2...rindu ngan semua kwn2 yg rajin baca blog atul...nati kita akan bercerita balik k..

at last :)

Imej
at last....akhirnya dapat jugak saya genggam segulung ijazah ni...terlalu banyak pengalaman manis dan pahit yang saya dah lalui..mungkin bg org2 yang mengata saya kat blkg tu hal ni biasa je tapi bagi saya dan keluarga ia adalah perkara yang mengharukan..saat menyarungkan jubah ni airmata mengalir jua coz seperti tak percaya yang saya akan berada kat tempat tu..bukan sekejap masa yang saya lalui..7 tahun saya melaluinya..hanya Allah je yang tahu apa yg saya rasa..

Serius bukan mudah ye nak habiskan pelajaran dengan status yang pelbagai ni..kadang2 jadik terlupa macam mane saya boleh lalui semua ni..hihi..pernah dulu bila tengok kawan2 dah habis tapi saya ada separuh jalan lagi mase tu nak berhenti terus tapi tulah ada sebab Allah berikan saya jodoh yang boleh memujuk di kala saya down sgt2...suami adalah orang yang banyak bagi saya semangat..

dari tak kahwin sampai dah kahwin sampai dah anak empat orang baru abis belajar..bayangkan lah macam mane...suami plak keje uniform dan tak tentu …

3 bulan dah anak kecik mak...

Imej
pejam celik jap je budak comel kat atas ni dah tiga bulan...perkembangan terkini dah boleh mengiring tapi tanda2 nak meniarap tu belum ada lah...berat next week br tahu coz nak pegi cucuk sekali..mak pon dah mule keje dari minggu lepas lagi..simpan cuti utk holiday dan operation abg musyrif nanti...ape pon to mardhiyah mak doakan kamu sentiasa dalam keadaan sht dan ceria selalu..kamu ni budak yg banyak cakap sgt2..sape2 yang rapat ngan kamu dah tak larat nak dgr kamu membebel tau..ape pon kamu budak yang sangat comel..makin hari makin comel...mak, ayah, kakak2 dan abg syg kamu sangat2...mood:jgn cepat besar sgt tau syg..mak geram ngan kamu...hehe

kronologi kelahiran nur mardhiyah:)

semua dh tengok kan gambar bb dhiya yang comel..hehe..takpe org tak kate kamu comel pon takpe coz mak tetap kate kamu comel..hihi...seperti yang sedia maklum mardhiyah sepatutnya lahir pada 08.08.2014..cantik dah tarikh tu..tapi masa kamu 36 minggu dalam perut mak doc hisham dan doc kat klinik kesihatan kata kamu akan keluar bila2 masa coz kedudukan kamu yang dah ke bawah sgt..tapi masa tu mak tak ready lagi..doc kata kenapa tak nak bb keluar awal..mak kata yang mak nak bagi puasa penuh dulu dan mak masih tak abis siapkan tempahan biskut dan kek utk pelanggan lagi..boleh doc gelak...tapi sempat gak doc nak booking cookies..sabar jelah...
so, mak disarankan tidak berjalan banyak kalau tak nak bb kuar awal..mak pon memang kerjanya duduk rumah je..wat cookies pon duduk je..hehe..punye nak jagalah...mak pujuk kamu mintak keluar selepas raya ketiga lah kalau boleh..raya ketiga tu mak g keje macam biase coz takde tanda pon kamu nak keluar..at last khamis masa raya keempat tu mak apply terus …