yang teristimewa dan tersayang...

yang teristimewa dan tersayang...

Rabu, 4 Julai 2012

kenapa name anak lelaki saya ditukar????

mak sebenarnya hutang satu entri dr musyrif lahir lagi dan ade jugak yg masih bertanya...kalau yg masih ingat mase mak lahirkan anak bongsu mak( bongsu ke???Hehe...) mak umumkan name dia muhammad misyary coz dari dalam perut lg mak ngan ayah rase nk letak name tu tapi dua tiga ari pas kamu lahir terus mak tukar name kamu kepada muhammad musyrif yg bermaksud tinggi,pengawas...harap dah besar nanti kamu blh jadik pengawas kpd kakak2 kamu:)
mase mak ngan ayah nk letak name misyary atuk pon kurang bersetuju kerana masih samar2 dengan maksudnya walaupun mak dah tahu maksudnya dari kwn2 mak...ayah pon rase mcm berat ati je nk daftarkan name tu...sblm nk daftar name kamu kat jpn ayah singgah di sebuah masjid dan bertemu seorang ustaz dan akhirnya ustaz tersebut telah memberikan cadangan agar kami tidak meletakkan name misyary kpd kamu coz dikhuatiri berat utk kamu bawa...akhirnye ayah bgtau ustaz nk letak name musyrif dan ustaz setuju...
itulah serba sedikit penjelasan mengapa nama anak kami bertukar...kalau ade rezeki lepas ni mau letak nama anak mursyid atau marsha lah....huhu...ati ni mmg nk bb tpi nntilah...hehehe

Tiada ulasan: