yang teristimewa dan tersayang...

yang teristimewa dan tersayang...

Jumaat, 21 Jun 2013

bila hati diuji....:(

salam jumaat kawan2..arini pagi mood masih ting tong..hanya mampu berdoa semoga hati ini terus tabah dan kuat menempuh anasir2 luar...serius saya juga manusia biasa yang kadang2 akan timbul rasa marah tapi sejak mengubah personaliti ni memang kalau boleh tak nak dah ade perasaan yang tak baik kat orang...

semalam airmata ini menitis jua di hadapan kawan2..saya tak kuat..saya tak reti nak bergaduh ngan orang..sekarang ni saya tak reti nak berlawan mulut ngan orang dah..saya hanya mampu mengalah..kalau tersenget ati kat en suami pon saya hanya mampu diam coz tak nak panjangkan cerita..

en suami ada berpesan sayang kalau dah berubah kalau boleh hati tu kena ubah tau coz ramai orang selalu kate tak semestinya org yang bertudung ala2 labuh ni atinya baik..kadang2 orang kate orang yg bertudung labuh ni atinye kite tak boleh baca..kadang dah g sekolah pondok pon masih ade ati yang busuk..

macam ape yang sedang saya alami sekarang ni...ntahlah..susah saya nak kate..saya bukan seorang yang suke mengadu2..kalau boleh sya nak selesaikan cara baik..tapi saya tahu memang takkan berhasil..saya kena gak tegakkan diri saya..nasib ade kawan2 yang support..

saya sekarang ni lebih suke santaikan diri ngan bisnes saya..pagi tadi pon en suami kate tak sangka ramai plak yang buat tempahan ngan kite..betul kate sayang tak ada rezeki kat tempat lain ade rezeki kat tempat lain..Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hambaNya..Alhamdulillah..

Sekarang ni pon saya suke buat hal saya..kalau saya rase dengan unfren dan hide kan wall orang dari fb saya boleh buat saya tenang dan bersangka baik saja memang saya akan buat coz saya tak nak hti saya sakit..bila sakit mesti hati pon jadik busuk..itu yg saya set dalam mind saya sekarang...

bila orang kate saya anti sosial dan kurang berkawan memang saya akui yang saya bukan mudah percaya orang..suami pon kate kawan kat alam maya takkan sama ngan kawan yang kite kenal dari kecil,sekolah,kolej ofis coz orang2 itu lebih dekat ngan kite..

just kena ambil pengalaman ngan apa yang dah jadik kat kamu..kawan2 alam maya lah yang kutuk kamu depan2, yang menipu konon2 anak2 kamu aderlah anak2 mereka tapi hakikatnya kamu bukanlah sape2 di mata mereka..hati2 ngan sape kamu berkawan...

bila stress kamu terpakse amik ubat asma kamu...pas ni cube wat tak ambil tahu sikit coz yang sakit kamu..erm..kepada en suami saya akan cuba lawan semua2 dugaan yang saya dapat...moga esok saya dapat lupaka ape yang dah terjadi...tak mau nangis lagi kalau boleh..

sumber dari google



5 ulasan:

Amir Zarif berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Amir Zarif berkata...

Bersabarlah dik..hanya itu yg mampu akak ucapkn..berat mata memandang..berat lg bahu yg memikul...:(

nur rabiatul adawiyyah berkata...

tu lah kak ina..nk mintak mengalah sikit je..

Miesya Dinar berkata...

hidup ini memang penuh cabaran sampai kadang2 hati tak tertanggung dengan karenah mereka2, yang penting hati kena kuat atul..sepanjang perkenalan kita ..akak tgk atul memang kuat n tabah orangnya.. selagi termampu bersabarla..mulut manusia bukan mcm mulut tempayan kan leh ditutup...

nur rabiatul adawiyyah berkata...

tq kak misya...