at last :)




 
at last....akhirnya dapat jugak saya genggam segulung ijazah ni...terlalu banyak pengalaman manis dan pahit yang saya dah lalui..mungkin bg org2 yang mengata saya kat blkg tu hal ni biasa je tapi bagi saya dan keluarga ia adalah perkara yang mengharukan..saat menyarungkan jubah ni airmata mengalir jua coz seperti tak percaya yang saya akan berada kat tempat tu..bukan sekejap masa yang saya lalui..7 tahun saya melaluinya..hanya Allah je yang tahu apa yg saya rasa..

Serius bukan mudah ye nak habiskan pelajaran dengan status yang pelbagai ni..kadang2 jadik terlupa macam mane saya boleh lalui semua ni..hihi..pernah dulu bila tengok kawan2 dah habis tapi saya ada separuh jalan lagi mase tu nak berhenti terus tapi tulah ada sebab Allah berikan saya jodoh yang boleh memujuk di kala saya down sgt2...suami adalah orang yang banyak bagi saya semangat..

dari tak kahwin sampai dah kahwin sampai dah anak empat orang baru abis belajar..bayangkan lah macam mane...suami plak keje uniform dan tak tentu masa kerjanya..sabtu ahad kerja..kadang tu bila ada kelas petang saya akan drive bawak anak2 g opis en suami pas tu en suami hantar g kelas dan sambung jaga anak2..kalau dah tak boleh jaga memang mintak tolong pengasuh anak2 dan family saya jaga..memang stress sikit lah bila nak carik orang nak jagakan anak2..memang tak terbalas budi kat family dan pengasuh anak2..sampai sekarang memang anak2 maintain ngan pengasuh yang sama...nak pergi buat rujukan tesis bawaklah anak ke hulu ke hilir..memang masa tu macam2 perasaan ada..

kalau orang tanya bila saya study..kalau dah nak terima cabaran kite kena harung semuanya..study malam2 lah pas anak2 dah tido..alhamdulillah dari anak sulung sampai 4 ni memang saya takde masalah anak2 bangun mlm2 nak susu dan nak main ke coz jam 10 kalau dah lena memang tak bangunlah...pas dah settle tempahan orang mak amik masa utk study lah...kalau orang tanya bape pointer mak..yg mak boleh kata alhamdulillah pointer yang boleh dibanggakan utk seorang mak beranak 4..yg penting, nak sambung master pointer tu dah terlebih sgtlah..so,pk2 lah ye..hehe...

pada adik2 dan rakan2 yang sedang study tu jangan putus asa tau..kuatkan semangat tau..jangan jadikan status kita sebagai penghalang utk kita gapai apa yang kita hajati...en suami selalu pesan kalau orang lain boleh kita mesti boleh...jadikan suami dan anak2 sebagai galakan utk kita tamatkan pengajian kita...

bila kakak sarah tengok mak sarung jubah utk ambil gambar family dia kata nanti kakak nak jadik macam mak..anak2, mak akan sentiasa doakan anak2 mak akan jadik orang yang berjaya di dunia dan akhirat..nanti kita sekeluarga akan same2 berusaha utk mase depan kamu berempat...alhamdulillah mak lagi bertambah terharu coz mak sarung jubah ni bersama ibu,suami dan anak2 mak..tq along coz jaga anak2 alang mase majlis tu..

 

Ulasan

Unknown berkata…
Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)
aarongrey112 berkata…
Hi, can I contact you through your email? I've something to share that might interest you.

Aaron
aarongrey112 gmail.com

Catatan popular daripada blog ini

28 MINGGU @ 7 BULAN

sambungan tentang disleksia