ader ke seorang doktor macam ni?

kelmarin saya rs badan panas dan maisarah pon selsema..ikutkan hati hubby kate tak payahlah g klinik gomen..nnti penat je tunggu..saya kate tak leh coz sekarang ni banyak penyakit bukan2..so, saya kate better g klinik gomen..hubby pon masih ngan perasaan tak puas hatinye bawak kami ke klinik kesihatan setapak..mase kat klinik tu org ramai..biaselah kan ngan kes h1n1 ni..hubby dok mengomel kate kalau org yg tak sakit pon leh sakit...saya gelak je..dalam pada tu terdengar gak ader sorang pakcik tu kate kat isteri dier.."org yang takde duit je datang klinik ni..kalau ader duit dah g klinik swasta.." saya cakap kat hubby silap banyak pakcik tu..tak semestinya org takde duit g klinik gomen..pas dah sejam menunggu baru nombor saya dipanggil..masuk je blik tu tgk 2 orang doktor..dalam hati kate mesti doktor pompuan ni yg akan rawat aku..tgk dier punye style pon dah menyampah..tak macam seorang doktor..tapi sedapkan ati gak kate doktor ni mesti ok..tapi nk cite lah kan perbualan ngan doktor tu:-

doc : sakit ape?
saya: demam..
doc : demam je ke?
saya : a'a..saya bagitau lah sekali yang saya mengandung..
doc: anak ke berapa:
saya : dua
doc : bape bulan?
saya : 7 minggu..
dier pon amik termometer check suhu..sambil suhu saya diambil doc yg macam bagus ni pon membelek rambutnye yg karat tu..sambil tu menghayunkan rambutnye itu..
doc: tak berapa panas pon..
saya : ye ke doc..erm..takpelah.
doc: makan lah ubat demam ye
saya :ok..saya nak mintak time slip sekali..
doc : ok. tunggu luar nnti nurse bagi..

saya kuar ngan perasaan yg menyampah serta meluat..
sampai kat luar saya ngadu kat hubby ape yg doktor tu wat..hubby kate ni lah diaorg ni..kite pon keje gomen tapi tak terpk nk wat org macam tu..dok tunggu tapi mereka tak bagi gak time slip tu..sampai no giliran maisarah hubby kate nnti dier mintak kan time slip utk saya sekali..sampai giliran amik ubat dengan rs terkejut diaorg leh bagi saya paracetamol utk dimakan 2 biji sebanyak 4 kali sehari..mmg gile mereka ni..hubby kuar dari bilik dan kate gile mereka ni..hubby kate jangan mkn langsung..hubby kate mase bawak maisarah doktor yg layan nye baik sangat..siap gurau2 lagi..saya kate kat hubby tu doktor yg best sekali kat klinik setapak ni..ms peknen kan maisarah dulu sy ader gak jumpe doktor tu utk treatment migrain..dier lah yang layan ok..pas dah settle semua saya dan hubby pon balik utk antar maisarah ke umah ibu nye..dalam keta hubby kate better g je klinik swasta..diaorg ni wat keje macam main2 je....mmg sedih bile tgk doktor2 macam ni..pendapat saya sebagai rakyat malaysia ni, mmg patut ramai mati untuk kes h1n1 coz doktor yg merawat tak pernah take this case serious..saya dapat bayangkan org2 yang meninggal utk penyakit ni ader lah mangsa doktor2 seperti ini..kementerian kesihatan must take action to doctor yang perangainye macam ni...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

28 MINGGU @ 7 BULAN

sambungan tentang disleksia

at last :)