yang teristimewa dan tersayang...

yang teristimewa dan tersayang...

Khamis, 24 September 2009

hari raya...

kol 6 pagi dah bangun coz nak mandi awal2 pas tu nak siapkan puteri kesayangan dan hubby lagi..malam raye puteriku tidur lambat dan nasib baik pagi tu dier dah bangun lepas saya bersiap..ayahnya pon legalah coz leh mandikan dier sebelum g solat raye..yang kelakarnya lepas orang balik dari solat dier dah tido balik..walaupun diganggu oleh sepupu2 nya dier tetap tido..kelakar jugak tgk dier macam tu..hehe..pas dah makan dan bersalam-salaman, kami pun bertolak ke rumah ibu pula..nasib baik ibu ader di rumah..pas makan kami semua berpecah kerana ibu, ayah, along dan angha nak ke rumah makcik2 saya manakala kami akan bertolak ke semenyih mengikut ayah mertuaku pulang ke kampungnya..selepas habis meronda kami bertolak balik ek kl dan singgah di rumah ipar2 kami..sebelum maghrib saya sampai kembali ke rumah ibu..mmg perjalanan hari tu amat memenatkan..tapi ianya hanya berlaku setahun sekali..pas maghrib hubby dah terbaring kerana kepenatan..cian hubbyku..untuk adil saya dah fikir yang saya pula akan bawa kereta untuk ke melaka pada hari raya kedua..kami ingat tak jem lah..tapi sesak jugak lebuhraya..pergi dan balik sesak..lupa plak nak bgtau…raye kedua kami pulang ke kampong ibu di melaka..seronok sangat coz dah lame tak balik melaka..tapi kami balik hari je coz banyak lagi program lain yang kami nak buat..rase macam tak caye je coz saya leh drive dalam keadaan yang perut penuh ni pergi dan balik..kol 8 malam kami sampai ke kl semula..pas g makan baru kami semua lena..maisarah pon penat gak..penat mengutip duit raye..hehe..


gambar kami sekeluarga...



maisarah di rumah atuk bersama sepupu2nya...

Tiada ulasan: