yang teristimewa dan tersayang...

yang teristimewa dan tersayang...

Rabu, 22 September 2010

cite sepanjang aidilfitri - part 2

             tak tau nak mule macam mane dan nak cite ape sangat..balik dari cameron mak g umah mak sedara mak..tu pon dapat satu umah je..setelah berhari2 beraya akhirnya dapat gak mak beraya kat keluaraga sebelah mak plak..erm..makcik mak kate dier ingat kami dtg raye pertama coz dier dah masak byk2..nk wat macam mane kan..disebabkan mase kami tak sempat ke sana..at last raye kelima baru dpt g..takpelah lagipon makcik mak wat mee bandung..sedap bangat..balik dr cameron mak rehat kat umah sendiri..mmg lega rasenye..ayah pon kate penat btl..ingatnye khamis cuti hari malaysia mak dapatlah bersantai bersama ayah ngan puteri2 mak tapi ader lagi umah nak kena g..dari tengahari mak ikut je ayah ajak g umah makcik2 dier..balik ptg tu mak berkejar nak ke umah ibu yg menjaga anak2 mak..mak kate kat ayah penat macam mane pon mak tetap nk g umah ibu anak2 coz dah janji nak dtg...dier pon dah penat memasak walaupun berpuasa..macam2 sajian disajikan kepada kami...malam tu plak mak join family ayah g makan kat pizza hut...
              tapi malam tu mak tak bawak anak2 mak coz semua anak2 mak dah tertido..ingin diulangi di sini mak bukan tak nak bawak ye anak2 mak atau saje2 nak tidokan mereka tapi anak2 mak pon tau erti penat..mak bukan macam "org2 lain" yang tinggalkan anak semata-mata nak berenjoy ngan laki dan keluarga yg lain...balik malam tu mak rase letih yang teramat sangat..nasib baik mak kuar tu acu dan ibu sudi jage anak2 mak...pagi jumaat tu mak dah mule keje...pagi tu mmg terlewatlah dtg opis..huhu..mak ni ssh nak tgk dtg opis lewat..setahun tak sekali lah..
              sabtu tu mak rehat kat umah wan sementara menunggu ayah balik keje..ayah balik keje terus ayah ajak ke kuarters hkl coz g open house umah abg sepupu mak..umah kedua mak dapat beraya di sebelah mak..sedih kan?mmg sedih..mak pon banyak sedara tapi nak wat macam mane coz org tak nampak sedara mak..sambung balik cite mak..dari hkl tu kami ke putrajaya coz mak dah janji ngan kwn2 baik mak sejak kecil nak lepak bersama di umah fariza...kami lepak sampai malam..malam tu plak adik selsema tu yg balik tu terus rehat...ahad lepak umah wan lagi coz malam tu adek plak lanje kami mkn kfc dan pizza...mmg gantung periuk mak raye ni...
            sekianlah cite raye mak..mak malas lah nak cite pasal raye tahun ni lagi coz raye mak tahun ni mmg tak bermakna langsung...mak tak sabar menunggu tahun depan coz mak nak cuti lame dan nak beraya di sebelah mak puas2...tahun depan giliran umah mak..mak pastikan mak dapat lepak bersama keluarga mak puas2..bkn senang kawin ngan org dekat2..

Tiada ulasan: