yang teristimewa dan tersayang...

yang teristimewa dan tersayang...

Jumaat, 18 November 2011

cabaran breastfeeding

sekalian anda semua tahu yg mak dah selamat lahirkan muhammad musyrif..walaupun mak dah kutip banyak ilmu dan menyediakan segala peralatan untuk bf musyrif rupe2nye gagal lagi...ayah kate nnti yg seterusnye kite lajar sungguh..ntah bila pon tak tahulah..hehe...sambung balik cite bf..mak tak taulah macam mane leh gagal lagi..bukan tak sedih tapi mak kena kuat..kalau dh masuk anak 3 orang masih jugak dok meleleh je airmata memang ngade2 lah kan..kalai ni musyrif adalah paling cepat terima susu formula...ari yang ke 6 ngan rase sedih mak menyuapkan susu formula ke mulut musyrif..selepas kejadian di hospital iaitu kuning dan kekeringan musyrif dah reject df..segala usaha telah mak lakukan..tapi bila sampai tahap musyrif merayu2 ngan mak kerana kelaparan dan bersungguh nak susu mak pon bagilah fm kat dia...mak adalah seorang mak yang prihatin..mak lebih rela wat ape saje untuk anak2 mak..

mase mak dalam pantang tu mak dah rase mak tak dapat langsung nak bagi musyrif rase susu mak..tapi dengan nasihat dari kawan2, dan paling terharu kesabaran ayah mak kuatkan diri untuk perah...mase dapat banyak stok memang mak rase bersyukur..makin hari makin kerap mak perah..musyrif tido je mak mule operasi..sampaikan penah satu hari penuh dah peti ais mak ngan susu2 untuk musyrif..mak siap upload lagi kat fb mak gambar susu tu..bkn niat nak menunjuk tapi sebagai kenangan utk mak nanti...

at last sampai musyrif 5 bulan esok musyrif rase lagi susu mak tapi terpaksa berhenti di sini kerana atas faktor kesihatan mak..mak dah dapat kesan dari akibat memerah sahaja...seperti kakak-kakak, kamu hanya dapat rase susu mak sampai 5 bulan sahaja..walaubagaimanapun ayah tetap bangga ngan mak coz bukan senang memerah tanpa df dari bb...ape pon kepada MUHAMMAD MUSYRIF BIN MOHAMAD FIKRI,ketahuilah bahawa mak tetap sayang kamu sampai bila2...mak juga minta maaf coz tak dapat memberikan susu mak selama 2 tahun...ape pon mak dan bangga kerana kamu dan kakak-kakak kamu adalah anak yang baik..LOVE U ALL..sob...sob..

NUR MAISARAH BT MOHAMAD FIKRI

NUR MARISSA BT MOHAMAD FIKRI

MUHAMMAD MUSYRIF BIN MOHAMAD FIKRI


4 ulasan:

sayanganakkusayang berkata...

sabar... ada rezeki untuk anak lain tu....

nur rabiatul adawiyyah berkata...

tq kak liza..tq gak perkenalkan vitamin2 itu dlm membantu atul selama ni...

MaMa aDaMaQiL berkata...

yang penting kite tau kite dh buat yg terbaik...jgn pk ape org nk kate..sabar yer sahabat ku :)

nur rabiatul adawiyyah berkata...

tq natt..kamu je fahamku...