yang teristimewa dan tersayang...

yang teristimewa dan tersayang...

Khamis, 24 November 2011

kisah pasangan anda...

erm...pagi-pagi lagi mak nak wat entry yang agak wat sesetengah orang tak setuju...jawapan mak pedulik ape..ni blog mak suka hati mak nak tulis ape...kat sini mak bukan nak cakap sape2 cume entry ni nak ingatkan diri mak sendiri supaya kawal segala kemarahan,kesabaran,sakit ati,terasa hati dan segala penyakit yang tak elok kat hati dan otak ni..huhu..kasar ke bahasa mak???tak kot..ni standard bahasa mak lah..hehe..


mak ni merepek ape lah...kite teruskan berkongsi  cerita..mak tengok kat fb sejak dua tiga menjak ni dah ramai sangat orang berpasangan suke memburukkan pasangan dan diri masing2...berpasangan di sini adalah kekasih,tunang, dan suami. bagi pendapat mak dalam hidup ni normal bila kite bergaduh dengan pasangan kita..mak pon kadang2 ada gak kecik hati ngan ayah tapi mak takdelah sampai nk umumkan kat fb apa yang sedang mak hadapi Cuma mak akan bincang balik ngan ayah apa kesilapan kami tanpa perlu libatkan orang lain..


yang mak perhatikan lah bila gaduh walaupun mereka tak direct bagitau mereka gaduh ngan pasangan tapi bila dah banyak2 orang komen mereka mula lah bukak cerita..see, kat situ dah kita wat dosa kan lebih2 lagi orang yang kita burukkan adalah suami kita sendiri...bila kita dah baik orang tetap pandang tak elok kat kite..


yang paling mak rase kelakar bila dah berbaik mula lah kat status fb tulis sayang pasangan saya lah, terima kasih lah pasangan saya sebab bagi saya hadiah, saya sayang pasangan saya seumur hiduplah dan macam2 lah ayat2 manis yang berpura-pura keluar..kenapa mak kate berpura-pura coz bila dah baik cakap elok2 bila marah abis semua orang tau...perlu ke gaduh je kena bagi hadiah..tak perlu kot...


kalau kita sayang pasangan kita, kita juga akan cuba tutup aib pasangan kita dari diketahui orang...kita kena terima kebaikan dan keburukan pasangan kita coz kita sendiri yang pilih dia utk menjadi teman hidup kita..pahit ke manis ke kite kena terima..dan lagi satu mak selalu ingatkan diri mak jangan berlumba-lumba ngan orang utk tunjukkan siapa kaya  harta kerana mak pon dah cukup kaya sekarang ni sampai ramai orang cemburu...mak KAYA ape??? mak ngan ayah kaya kasih sayang dan kaya anak2...itu udah cukup..bila dah kaya kasih syg automatik kita akan kaya harta kerana kita akan same2 berusaha utk dapatkan semua yang kita nak...tapi bila kita hanya kaya harta belum tentu kita kaya kasih sayang..dah banyak contoh mak tengok..


 lagi satu kalau kita berkawan ngan orang yang boleh dapat ape2 dari pasangan dia kita jangan cemburu atau pakse pasangan kita wat benda yang sama coz kita kena tengok kemampuan pasangan kita tu..yang penting bila sampai mase mesti kita pon boleh dapat apa yang org tu dapat...KESIMPULAN dari apa yang bgtau kat sini ialah cuba sedaya upaya sorokkkan aib pasangan kita dan berusaha dengan lebih gigih untuk membuat pasangan dan keluarga kita bahagia...


2 ulasan:

MaMa aDaMaQiL berkata...

Ku pun penah jd camni atul..kalo tgh mrh mmg rase sumer nk ckp...tp ayh sbg suami pndi tegur n nasihat ku..skang ku sentiase beringat n jdk' ape yg lps sbg pengajaran...

nur rabiatul adawiyyah berkata...

betul tu natt..fikri pon selalu nasihat kalau marah bgtau dier jgn heboh2 kat org..nnti dier yg malu dier kate..