yang teristimewa dan tersayang...

yang teristimewa dan tersayang...

Khamis, 14 Jun 2012

IA DATANG LAGI.....

ramai yg pelik tengok status mak dua tiga menjak ni...mak tak nak mintak simpati sebenarnye coz mak dari dulu rela tanggung sakit sorg2....sekarang ni mak lagi kena kuat lagi2 bila tengok muka anak2 yang masih kecil dan mak pon tak nak org kate tu lah akibat beranak rapat2 bila sakit takde sape nak tengok kan anak2....stop di sini sambung ngan sakit mak....
7,8 tahun yg lepas mak pernah alami kencing berdarah balik dari bercuti ngan family...mase tu masih study lagi....ingat biase2 je tapi bila dirujuk ke hkl doc nampak buah pinggang mak belah kanan bengkak....macam2 ujian yang mak hadapi selama lbh kurang 2 tahun tapi akhirnya kes mak ditutup coz tak jumpe sebab dan buah pinggang mak kembali normal....dua hospital mak pegi dan dua2 kate dh ok....
tiba2 dua minggu ni mak rase pinggang mak dua2 belah sakit balik...kesakitan yg dtg mak tahan jugak coz tak nak org susah hati...bila rujuk klinik mmg sah air kencing mak berdarah balik...doc bg antibiotik yg paling kuat dgn harapan darah itu akan hilang bersama kuman yg dtg tapi masih ada jugak....mase dapat tau ada balik mak blh senyum dan gelak2 lagi tapi bila ngan ayah dlm kereta airmata ni berjurai juga...
mak menangis coz mak dah tak sanggup nak hadapi proses amik darah yg kerap,air kencing yg kerap,ivu yg menyakitkan,proses pembedahan mengambil tisu di buah pinggang,proses xray,dan yang paling menyakitkan bila diletakkan tiub yg disambungkan dari buag pinggang ke saluran buang air kecil...
mak pon dah tak nak dok slaloo check in kat spital coz mak tak leh tdo tanpa anak2 mak...doc hisham harap biarlah batu di buah pinggang dan bukannye kes lain tapi bila rase kesakitannye mak rase mak akan hadapi kembali semua ujian2 itu coz hkl kate kes mak dulu dh lame dan skrg kena bukak fail baru....Ya Allah Kau berikanlah aku kekuatan yang tinggi....

5 ulasan:

suemy berkata...

Kesakitan yg dtg hakikatnyer menyakitkan... Perit..ngilu utk kiter hadapi. Lebih2 lg bile melihat mata2 kuyu anak2 yg masih blm mengerti keperitan dan kesakitan sang ibu. Ibu masih lg tersenyum dlm duka masih lg tertawa dlm tangisan. Air jernih yg mengalir dikesat tanpa meninggalkan kesan. Kekuatan tiba2dtg menjelma tnpa kata2 tatkala melihat senyuman dan telatah nakal dan manja anak2. Hanya ibu dan ayah yg tahu saat ini aper yg mereka hadapi...hanya mrk yg tau rs sedey dan perit...namun bersabarlah wahai hati bersabarla di atas segalanya berikanlah kekuatan ygluar biasa kpd dua shbtku ini agar mrk terus tabah dan redha atas segalanya....Allah sentiasa bersama hambanya yg bersabar di atas setiap ujian yg DIa kurniakan....sbr ye atul n fik.....mmg brt mata mmandang brt lg bahu yg memikul namun tetaplah bersabar wahai shbtku....redha itu satu kemanisan sabar itu wangian syurga....

suemy berkata...

Kesakitan yg dtg hakikatnyer menyakitkan... Perit..ngilu utk kiter hadapi. Lebih2 lg bile melihat mata2 kuyu anak2 yg masih blm mengerti keperitan dan kesakitan sang ibu. Ibu masih lg tersenyum dlm duka masih lg tertawa dlm tangisan. Air jernih yg mengalir dikesat tanpa meninggalkan kesan. Kekuatan tiba2dtg menjelma tnpa kata2 tatkala melihat senyuman dan telatah nakal dan manja anak2. Hanya ibu dan ayah yg tahu saat ini aper yg mereka hadapi...hanya mrk yg tau rs sedey dan perit...namun bersabarlah wahai hati bersabarla di atas segalanya berikanlah kekuatan ygluar biasa kpd dua shbtku ini agar mrk terus tabah dan redha atas segalanya....Allah sentiasa bersama hambanya yg bersabar di atas setiap ujian yg DIa kurniakan....sbr ye atul n fik.....mmg brt mata mmandang brt lg bahu yg memikul namun tetaplah bersabar wahai shbtku....redha itu satu kemanisan sabar itu wangian syurga....

nur rabiatul adawiyyah berkata...

Tq suemy....

MaMa aDaMaQiL berkata...

Sahabat ku ujian itu dtg pd yg kuat n mampu..kuatk' semangat,tetapkan iman moga Allah permudahkan segale urusan mu..ku sbg sahabat xkan putis bedoa moga dikau diberi kesihatan yg baik dan dijauhi dr segale bahaya..Ya Allah Kau lindungilah sahabat yg ku sayangi moga pulih seperti sedia kala..aminnn

nur rabiatul adawiyyah berkata...

Tq bff ku natt....